faka: rad by som videl nejake presnejsie prognozy zalozene na realnych datach a nie len "huste reci". Napr. ked sa pozriem na predikciu vyvoja slovenskej ekonomiky od NBS - https://www.nbs...ed/P2Q-2020.pdf
tak sa docitam, ze "V aktuálnom roku by mal zahraničný dopyt obchodných partnerov po slovenskom exporte poklesnúť o rekordných -14,5 %"
Podstatny problem pre slovensku ekonomiku pravdepodobne nebude sposobeny Matovicovimi opatreniami, ale nizsim dopytom zo zahranicia. Zjednodusene povedane to, ze nepojdete jest do restaracie, ale kupite si na obed polotovar zasiahne ekonomiku menej ako to, ze si jedno promile cinanov nekupi auto z dovozu.
gimli, ty máš logiku jak sviňa. Keď sa automomotive firmám bude menej dariť, tak prečo by mali mať otvorené reštaurácie, že? Však majitelia fitiek sú určite na vine, že priemysel má menšie objednávky, tak nech len trpia buržuji jedni hnusní!
Gimli: HDP nie je vsetko. Automobilky maju danove prazdniny a ulavy alebo zisk vyvezu matke do zahranicia a na SK neplatia prakticky ziadne dane. Naproti tomu sektor maloobchodu a sluzieb taha asi 30% zamestnanosti a viac ako 30% prijmov do statnej kasy. Tie Matovicom vysmievane 2,5% ekonomiky davaju robotu asi 300 000 ludom a obzivu ich rodinam...
celkovy vyber DPPO za rok 2018 - 2,7 miliardy €uro. Z toho je naozaj 72 milionov smiesna suma. A to este VW plati relativne najviac. KIA dlhodobo neplati skoro nic...
horni zabavali, dolni prudko skodia
Test, to si vážne myslíš, že keď nie si majiteľ reštaurácie, ani penziónu, ani fitka, tak sa ťa devastácia ekonomiky nijako nedotkne?
faka: rad by som videl nejake presnejsie prognozy zalozene na realnych datach a nie len "huste reci". Napr. ked sa pozriem na predikciu vyvoja slovenskej ekonomiky od NBS - https://www.nbs...ed/P2Q-2020.pdf
tak sa docitam, ze "V aktuálnom roku by mal zahraničný dopyt obchodných partnerov po slovenskom exporte poklesnúť o rekordných -14,5 %"
Podstatny problem pre slovensku ekonomiku pravdepodobne nebude sposobeny Matovicovimi opatreniami, ale nizsim dopytom zo zahranicia. Zjednodusene povedane to, ze nepojdete jest do restaracie, ale kupite si na obed polotovar zasiahne ekonomiku menej ako to, ze si jedno promile cinanov nekupi auto z dovozu.
gimli, ty máš logiku jak sviňa. Keď sa automomotive firmám bude menej dariť, tak prečo by mali mať otvorené reštaurácie, že? Však majitelia fitiek sú určite na vine, že priemysel má menšie objednávky, tak nech len trpia buržuji jedni hnusní!
Gimli: HDP nie je vsetko. Automobilky maju danove prazdniny a ulavy alebo zisk vyvezu matke do zahranicia a na SK neplatia prakticky ziadne dane. Naproti tomu sektor maloobchodu a sluzieb taha asi 30% zamestnanosti a viac ako 30% prijmov do statnej kasy. Tie Matovicom vysmievane 2,5% ekonomiky davaju robotu asi 300 000 ludom a obzivu ich rodinam...
Marty, tak neviem, ale za rok 2018 zaplatili 72mil dzpo a za rok 2019 skoro 59mil. Či je to skoro nič, je na zváženie.
Pardon, zabudol som napísať, že vw slovakia.
celkovy vyber DPPO za rok 2018 - 2,7 miliardy €uro. Z toho je naozaj 72 milionov smiesna suma. A to este VW plati relativne najviac. KIA dlhodobo neplati skoro nic...
Smiešna suma?! Je to 2,5% ! Zamestnávajú pritom iba 0,5% všetkých zamestnancov.