Čo je to? Diesel-agregát napája elektrickú nabíjačku?
Žiadna sláva, ale pravdepodobne stále lepšie ako auto na naftu, pretože:
(a) Diesel-agregát ide pravdepodobne dlhodobo v ideálnych otáčkach, takže produkuje menej splodín.
(b) Elektrické auto využíva rekuperáciu.
| 9.8.2019 10:35
Keď sa zaráta do "čistoty"elektroauta aj výroba elektriny, či ťažba nerastných surovín, doprava surovín a výroba batérii ide jednoznačne o škodlivejší variant než nový diesel ....
S tým zarátavaním by som bol opatrný, lebo to sa dá použiť aj pri dieselových či benzínových autách a ťažba a spracovanie ropy tiež nie sú práve eko.. potom sme zrazu v iných číslach. Viem koľko elektriny zožerie slovnaft..
plus náklady na výrobu elektroauta sú nižšie, nižšia je aj spotrebovaná energia pri ich výrobe, len tie batérie to predražujú.
Osobne si myslím, že elektromobil je slepá ulička a lepšie by bolo preferovať autá na vodík a zemný plyn. Nie som si istý čo vzniká pri spaľovaní etanolu, ale to by tiež mohla byť cesta..
Ja-som: Vodik je tiez slepa ulicka. Ma prilis malu hustotu energie a velmi problematicke skladovanie. Navyse zatial ho efektivne vieme vyrobit len z metanu a to je ekonomickym nezmyslom ked mozeme pouzit priamo metan. A aj u toho su obrovske energeticke straty sposobene potrebou stlacania na velmi vysoky tlak.
Pokial ide o elektromobilitu, tak asi najzivotaschopnejsia koncepcia je plug-in hybrid s generatorom hnanym turbinou s vysokou ucinnostou...
Marty, nemyslel som autá čo spaľujú vodík, skôr na vodíkové palivové články. Vodík sa dá vyrobiť aj z vody elektrolýzou, ale je to menej efektívne a energeticky náročnejšie. Ale pri prebytku el. energie by to bolo efektívne skladovanie energie.
Vodik musis extremne stlacit, aby si ho mohol skladovat. A natlacenie vodika na 350 bar (34kg/m3) pohlti skoro 40% energie. Technologicky limit je 700 bar (62kg/m3)a v reali je potom spotrebovana a vyuzitelna energia skoro 1:1 (polovica energie ide do kelu). A to este nepocitame kompozitnu nadrz vaziacu par sto kilo...
Nie 15 %, ale dnes už 37 %: https://group.r...rgy-Storage.pdf
Keďže termonukleárny reaktor tu máme ešte na cca 4 miliardy rokov, to sa veru oplatí. :-)
Ale pravdu máš s tým blbým skladovaním.
No mna fascinuju reci o tom, ze vyroba z OZE nie je stabilna! :D Zaujimave, ze mne take MVE vyraba stabilne rovnaky vykon, ked chcem. A je uplne jedno, ci svieti slnko, ci fuka vietor! A dokonca jediny odpad ktory pritom vznika je vlastne len teplo a hluk!
No a co sa tyka elektromobility, tak Ja-som, skus s niecim inym najazdit 100km za dve eura!
Elektromobily maju vyhod viacej, len ich treba najprv vyskusat a v nejakom aj jazdit!
Cannabis, jazdil som, na krátke vzdialenosti sa to dá, a ak si to auto dokážeš dobiť doma. Dobíjanie mimo domova je o úplne iných cenách. Sieť dobíjacích staníc sa síce rozširuje, ale stále dobíjanie trvá pridlho, aj to najrýchlejšie = najdrahšie.v zime ti klesne dojazd o tretinu a to ani nezapneš kúrenie. Ako mestské vozidlo na krátke trate môže byť, aj keď je predražené.Na dlhé vzdialenosti potrebuješ iné auto. Pozri si cenník ZSE koľko chcú za kWh na ich dobíjacích staniciach, a to si máš ešte rezervovať termín. Podľa všetkého bude mať ZSE monopol na dobíjacie stanice na slovenských diaľniciach.
čo sa týka MVE, tak to je pliaga slovenského vodohospodárstva a energetiky, robia viac škody ako osohu.
Ano, dokazes s nim jazdit v meste a hlavne ked byvas niekde blizko mesta. S dojazdom v zime si nie som taky isty, mne sa toto nestavalo. Predrazene, to ano s tym suhlasim. Elektromobil rozhodne neodporucam na dialnice, takze ma cennik ZSE nezaujima. Co sa MVE tyka, je asi najviac pravdepodobne, ze tomu velmi nerozumies. :D
podla mna auta na baterky su velmi perspektivne. len treba volaco spravit s bateriami - su prilis tazke a drahe. no vyvoj baterii ide dopredu, tak sa to snad v dohladnej dobe zlepsi.
druha vec, na ktoru sa zabuda, je satne nabijanie. dnes to ide este pomerne pomaly, takze to siet este chvilu zvladne, ale co, ked bude elektromobilov co i len 50% a vsetky budu dobitelne za 5 minut? na toto dnes nemame energeticke zdroje. v podstate pri podobnom dojazde ako pri spalovacich a pri podobnej dobe nabijania by sme potrebovali porovnatelnu siet nabijacich stanic ako mame dnes siet benziniek.
Zdroje su vecou vyvoja. Preto by sme nemali zatracovat ani jadrovu energiu, ani obnovitelne zdroje energie. Mali by sme ich len vyuzivat racionalne a hlavne s troskou pokory a ohladuplnosti. No a co sa tyka ropy, treba si uvedomit ze ani toto nie je riesenie. Tu skor ide o to, posunut sa vo vyvoji trosku dalej a co mozno viac ekologickejsie a ohladuplnejsie k planete. V minulosti ludia vyuzivali ludsku silu, potom zvieraciu, potom silu vody ci vetra a to po starocia. Ide len o premenu energie a to si treba v prvom rade uvedomit. Ked uz sme neostali v dobe kamennej, tak asi neostaneme ani v dobe ropnej. :D
cannabis, MVE rozumiem, len nechápem prečo sa vôbec stavajú. Ich prínos do energetickej sústavy je minimálny, pre úpravu koryta sú pre ryby a ostatné vodné živočíchy katastrofa, jediný benefit majú majitelia vďaka výkupným cenám ako z obnovitelných zdrojov. Ak máš MVE pripojenú do ZSDIS siete, tak ťa pravdepodobne viem zablokovať:)
Prinos zdroja do siete je minimalny? No to si fakt na slovo vzaty "odbornik". Existuju MVE ktore s rybami nemaju nic spolocneho, ale to je pre Teba asi novinka! Dotovanie OZE ma tiez svoje pravidla a nie je to vobec jednoduche. Nie vsetci vyrobcovia OZE dokonca dotovani su a pritom vyrabaju za cenu na straty, alebo za trhove ceny. Takze neviem o akych benefitoch to tu pises. :D
Ty ma tazko mozes blokovat. Ja nemusim mat MVE na to, aby som poznal ako to funguje, ono sa to vola prax co ja mam a Tebe evidentne chyba. Preto sa na Vas odbornikoch a "blokatoroch ZSDIS siete" velmi dobre zabavam. :D
Co je vsak najhorsie, vidim hlavne to, ze domaci vyrobcovia elektrickej energie su doslova udupani a preferovany je hlavne zisk sprivatizovanych distribucnych spolocnosti!
Vidis mily Rudolf, je evidentne vela veci o ktorych Vy "odbornici" este ani netusite! Ja MVE nemam, ale viem ze existuju take MVE, ktore su na pitnej vode! A v tej rybky nemas moj zlaty! To je cely Vas problem, neznalost problematiky a nulove prakticke skusenosti, no a tie teoreticke su tak na urovni chabeho vyuzivania stranky www.google.sk! :D
register, nemusim vediet vsetko aby som dokazal, ze Vy neviete nic! :D
To nie je o provokacii! Evidentne ste odbornici doteraz netusili, ze existuju aj MVE, ktore s rybkami nemaju nic spolocne. Len som Vas znova nieco noveho naucil! :D
Rudolf Dovcin, nevola sa to kapacita, ale hydroenergeticky potencial! :D "Odpajac ZSDIS siete" tvrdil, ze MVE su vraj zbytocnost! :D Jeho siet funguje totiz zazrakom aj bez zdrojov elektrickej energie, lebo tie su podla neho nepodstatne! A MVE je katastrofou pre ryby a koryta riek, aj ked s nimi nema nic spolocne a je ta MVE naistalovana na vodovode pitnej vody! "Odpajac ZSDIS" sa uz pre istotu neozval.
Vies, znova len odporucam jednu jedinu vec! Viac studovat, viac sa ucit a pytat sa od ludi, ktori tomu rozumeju. A najlepsie este predtym, ako tu budes prezentovat svoje zavery! :D
Odpoved prisla. Najprv si sa pytal, ako je mozne postavit MVE bez toho, aby to negativne ovplyvnilo tok a nejake rybky! Vysvetlil som Ti to, ze existuju aj take MVE ktore s rybkami nemaju nic spolocne. :D
Co sa tyka nejakej kapacity, tak o tej neviem nic! Ja poznam pojmy, ako instalovany vykon, dosiahnutelny vykon, pripadne hydroenergeticky potencial. :D
Takze odpoved si dostal. Aj o odvovodnemim toho, preco su nazory o zlych MVE len dristami a halucinaciami nekompetentnych ludi! :D
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
https://reset.o...uglich-03302017
Verím, že ten čierný komín nie je výfuk elektrocentrály. :D
Čo je to? Diesel-agregát napája elektrickú nabíjačku?
Žiadna sláva, ale pravdepodobne stále lepšie ako auto na naftu, pretože:
(a) Diesel-agregát ide pravdepodobne dlhodobo v ideálnych otáčkach, takže produkuje menej splodín.
(b) Elektrické auto využíva rekuperáciu.
Keď sa zaráta do "čistoty"elektroauta aj výroba elektriny, či ťažba nerastných surovín, doprava surovín a výroba batérii ide jednoznačne o škodlivejší variant než nový diesel ....
JEDINA vyhoda elektromobilov je ta, ze priamo v meste neprodukuju vyfukove plyny.
S tým zarátavaním by som bol opatrný, lebo to sa dá použiť aj pri dieselových či benzínových autách a ťažba a spracovanie ropy tiež nie sú práve eko.. potom sme zrazu v iných číslach. Viem koľko elektriny zožerie slovnaft..
plus náklady na výrobu elektroauta sú nižšie, nižšia je aj spotrebovaná energia pri ich výrobe, len tie batérie to predražujú.
Osobne si myslím, že elektromobil je slepá ulička a lepšie by bolo preferovať autá na vodík a zemný plyn. Nie som si istý čo vzniká pri spaľovaní etanolu, ale to by tiež mohla byť cesta..
cannabis: Nie :) a to vzadu tiez nie je cisterna s naftou :)
Ja-som: Vodik je tiez slepa ulicka. Ma prilis malu hustotu energie a velmi problematicke skladovanie. Navyse zatial ho efektivne vieme vyrobit len z metanu a to je ekonomickym nezmyslom ked mozeme pouzit priamo metan. A aj u toho su obrovske energeticke straty sposobene potrebou stlacania na velmi vysoky tlak.
Pokial ide o elektromobilitu, tak asi najzivotaschopnejsia koncepcia je plug-in hybrid s generatorom hnanym turbinou s vysokou ucinnostou...
Marty, nemyslel som autá čo spaľujú vodík, skôr na vodíkové palivové články. Vodík sa dá vyrobiť aj z vody elektrolýzou, ale je to menej efektívne a energeticky náročnejšie. Ale pri prebytku el. energie by to bolo efektívne skladovanie energie.
benzín: 46,4 MJ/kg
vodík: 142 MJ/kg
Benzin - 1m3 = 720 kg
Vodík - 1m3 = 0,089 kg
Vodik musis extremne stlacit, aby si ho mohol skladovat. A natlacenie vodika na 350 bar (34kg/m3) pohlti skoro 40% energie. Technologicky limit je 700 bar (62kg/m3)a v reali je potom spotrebovana a vyuzitelna energia skoro 1:1 (polovica energie ide do kelu). A to este nepocitame kompozitnu nadrz vaziacu par sto kilo...
Ja-som: Skladovanie energie??? Energeticka ucinnost - elektrolyza 25-35%. Stlacanie 50%. Palivovy clanok 60-70%. Takze suma-sumarum celkova ucinnost skladovania energie (optimisticky) 15%. A to sa oplati...
http://www.hybrid.cz/cista-vyroba-vodiku-z-vody-obnovitelne-energie
https://www.3po...vodiku-na-svete
ono sa tie technológie zlepšujú, pri prebytku je výhodnejšie uložiť aj len 15% energie ako nevyrobiť nič, hlavne u energie z obnoviteľných zdrojov. Pri veterných elektrárňach to platí dvojnásobne.
Nie 15 %, ale dnes už 37 %: https://group.r...rgy-Storage.pdf
Keďže termonukleárny reaktor tu máme ešte na cca 4 miliardy rokov, to sa veru oplatí. :-)
Ale pravdu máš s tým blbým skladovaním.
No mna fascinuju reci o tom, ze vyroba z OZE nie je stabilna! :D Zaujimave, ze mne take MVE vyraba stabilne rovnaky vykon, ked chcem. A je uplne jedno, ci svieti slnko, ci fuka vietor! A dokonca jediny odpad ktory pritom vznika je vlastne len teplo a hluk!
No a co sa tyka elektromobility, tak Ja-som, skus s niecim inym najazdit 100km za dve eura!
Elektromobily maju vyhod viacej, len ich treba najprv vyskusat a v nejakom aj jazdit!
Cannabis, jazdil som, na krátke vzdialenosti sa to dá, a ak si to auto dokážeš dobiť doma. Dobíjanie mimo domova je o úplne iných cenách. Sieť dobíjacích staníc sa síce rozširuje, ale stále dobíjanie trvá pridlho, aj to najrýchlejšie = najdrahšie.v zime ti klesne dojazd o tretinu a to ani nezapneš kúrenie. Ako mestské vozidlo na krátke trate môže byť, aj keď je predražené.Na dlhé vzdialenosti potrebuješ iné auto. Pozri si cenník ZSE koľko chcú za kWh na ich dobíjacích staniciach, a to si máš ešte rezervovať termín. Podľa všetkého bude mať ZSE monopol na dobíjacie stanice na slovenských diaľniciach.
čo sa týka MVE, tak to je pliaga slovenského vodohospodárstva a energetiky, robia viac škody ako osohu.
Ano, dokazes s nim jazdit v meste a hlavne ked byvas niekde blizko mesta. S dojazdom v zime si nie som taky isty, mne sa toto nestavalo. Predrazene, to ano s tym suhlasim. Elektromobil rozhodne neodporucam na dialnice, takze ma cennik ZSE nezaujima. Co sa MVE tyka, je asi najviac pravdepodobne, ze tomu velmi nerozumies. :D
podla mna auta na baterky su velmi perspektivne. len treba volaco spravit s bateriami - su prilis tazke a drahe. no vyvoj baterii ide dopredu, tak sa to snad v dohladnej dobe zlepsi.
druha vec, na ktoru sa zabuda, je satne nabijanie. dnes to ide este pomerne pomaly, takze to siet este chvilu zvladne, ale co, ked bude elektromobilov co i len 50% a vsetky budu dobitelne za 5 minut? na toto dnes nemame energeticke zdroje. v podstate pri podobnom dojazde ako pri spalovacich a pri podobnej dobe nabijania by sme potrebovali porovnatelnu siet nabijacich stanic ako mame dnes siet benziniek.
Zdroje su vecou vyvoja. Preto by sme nemali zatracovat ani jadrovu energiu, ani obnovitelne zdroje energie. Mali by sme ich len vyuzivat racionalne a hlavne s troskou pokory a ohladuplnosti. No a co sa tyka ropy, treba si uvedomit ze ani toto nie je riesenie. Tu skor ide o to, posunut sa vo vyvoji trosku dalej a co mozno viac ekologickejsie a ohladuplnejsie k planete. V minulosti ludia vyuzivali ludsku silu, potom zvieraciu, potom silu vody ci vetra a to po starocia. Ide len o premenu energie a to si treba v prvom rade uvedomit. Ked uz sme neostali v dobe kamennej, tak asi neostaneme ani v dobe ropnej. :D
cannabis, MVE rozumiem, len nechápem prečo sa vôbec stavajú. Ich prínos do energetickej sústavy je minimálny, pre úpravu koryta sú pre ryby a ostatné vodné živočíchy katastrofa, jediný benefit majú majitelia vďaka výkupným cenám ako z obnovitelných zdrojov. Ak máš MVE pripojenú do ZSDIS siete, tak ťa pravdepodobne viem zablokovať:)
Prinos zdroja do siete je minimalny? No to si fakt na slovo vzaty "odbornik". Existuju MVE ktore s rybami nemaju nic spolocneho, ale to je pre Teba asi novinka! Dotovanie OZE ma tiez svoje pravidla a nie je to vobec jednoduche. Nie vsetci vyrobcovia OZE dokonca dotovani su a pritom vyrabaju za cenu na straty, alebo za trhove ceny. Takze neviem o akych benefitoch to tu pises. :D
Ty ma tazko mozes blokovat. Ja nemusim mat MVE na to, aby som poznal ako to funguje, ono sa to vola prax co ja mam a Tebe evidentne chyba. Preto sa na Vas odbornikoch a "blokatoroch ZSDIS siete" velmi dobre zabavam. :D
Co je vsak najhorsie, vidim hlavne to, ze domaci vyrobcovia elektrickej energie su doslova udupani a preferovany je hlavne zisk sprivatizovanych distribucnych spolocnosti!
omg este vas to bavi?
A to kde máte tú MVE, keď nemá s rybami nič spoločné? Na umelom kanáli? Odkiaľ potom získava vodu?
Vidis mily Rudolf, je evidentne vela veci o ktorych Vy "odbornici" este ani netusite! Ja MVE nemam, ale viem ze existuju take MVE, ktore su na pitnej vode! A v tej rybky nemas moj zlaty! To je cely Vas problem, neznalost problematiky a nulove prakticke skusenosti, no a tie teoreticke su tak na urovni chabeho vyuzivania stranky www.google.sk! :D
A aká je celková kapacita takých zdrojov na Slovensku? :-)
Rudolf neprovokuj cannabisa, ten uz velakrat dokazal, ze vie vsetko najlepsie, nakolko je najvacsi odbornik... ;)
register, nemusim vediet vsetko aby som dokazal, ze Vy neviete nic! :D
To nie je o provokacii! Evidentne ste odbornici doteraz netusili, ze existuju aj MVE, ktore s rybkami nemaju nic spolocne. Len som Vas znova nieco noveho naucil! :D
Rudolf Dovcin, nevola sa to kapacita, ale hydroenergeticky potencial! :D "Odpajac ZSDIS siete" tvrdil, ze MVE su vraj zbytocnost! :D Jeho siet funguje totiz zazrakom aj bez zdrojov elektrickej energie, lebo tie su podla neho nepodstatne! A MVE je katastrofou pre ryby a koryta riek, aj ked s nimi nema nic spolocne a je ta MVE naistalovana na vodovode pitnej vody! "Odpajac ZSDIS" sa uz pre istotu neozval.
Vies, znova len odporucam jednu jedinu vec! Viac studovat, viac sa ucit a pytat sa od ludi, ktori tomu rozumeju. A najlepsie este predtym, ako tu budes prezentovat svoje zavery! :D
Veď sa Vás pýtam, ale odpoveď neprichádza...
Odpoved prisla. Najprv si sa pytal, ako je mozne postavit MVE bez toho, aby to negativne ovplyvnilo tok a nejake rybky! Vysvetlil som Ti to, ze existuju aj take MVE ktore s rybkami nemaju nic spolocne. :D
Co sa tyka nejakej kapacity, tak o tej neviem nic! Ja poznam pojmy, ako instalovany vykon, dosiahnutelny vykon, pripadne hydroenergeticky potencial. :D
Takze odpoved si dostal. Aj o odvovodnemim toho, preco su nazory o zlych MVE len dristami a halucinaciami nekompetentnych ludi! :D